reken geld

Hier kunt u vragen stellen die betrekking hebben op uw vakgebied. Dit kunnen vragen zijn over het verlaagde BTW tarief, bladgoud plakken, easy spray, behang of bijvoorbeeld over de opleidingen. Tenslotte weten we met ons allen veel meer!

Moderator: beheerder

reken geld

Berichtdoor wakkervof » za 16 maart 2013 12:56

Beste collega"s Als ik alleen maar het afgelopen jaar neemt ,hebben wij vele offerte"s gemaakt.
75% daarvan is voor bouwbedrijven. Vaak hoor je daar niets van of ze gaan niet door. Er is maar een klein percentage dat wel doorgaat. Mijn vraag aan jullie is .hoe is dit bij jullie en vraag je ook rekengeld voor offerte"s maken .Of komt dit niet meer voor.
Ben benieuwd naar jullie antwoord.
mvrgr wakkervof .
wakkervof

Re: reken geld

Berichtdoor johnjairo » za 16 maart 2013 17:03

Ik vraag geen rekengeld voor mijn offertes indien deze niet volledig uitgesplitst worden.
zodra je alles gaat uitsplitsen ( los van monumenten panden) gaan ze natuurlijk ook elk onderdeel helemaal controleren. Dit laat ik de klant van te voren weten dat bij een uitgesplitste offerte per onderdeel, dat hiervoor betaald moet worden. Uitsplitsen bedoel ik ook elk onderdeel. niet het uitsplitsen wat elke kamer kost. of uitsplitsen binnen/buiten werk.

90% van mijn offertes worden wel getekend, dus ik heb er eigenlijk niet echt veel last van. Dat een klant niet voor mijn werk kiest, heeft vaak te maken met ( overdreven hoge prijzen, door een veel hogere uurloon dan normaal) of dat ik veelste laat ben geweest met mijn offerte aanlevering.
johnjairo

Berichtdoor wakkervof » za 16 maart 2013 19:08

Bedankt dat je reageert, bij particulieren werk heb ik daar ook geen last van .
Alleen bij bouwbedrijven.vraag je daar wel rekengeld van?
Wat is een hoog uurloon in de regio waar ik zit is heel veel concurrentie
En kun je absoluut niet meer dan € 35,00 vragen.
wakkervof

Berichtdoor johnjairo » za 16 maart 2013 21:44

ik heb alleen klantenwerk particulier. mocht het voor een bouwbedrijf zijn, dan zou ik alsnog offerte geld vragen indien ze elke element uitgesplitst willen hebben.
Rond de 35,- ex btw, is normaal. grote bedrijven vragen ook wel meer.
Als ik echt overvol ben, dan doe ik de offertes vaak voor 45-50 weg. Niet alles wordt dan gegund, maar diegene die wel gegund worden, heb je ook wel een mooi bedrag voor het werk.
johnjairo

Berichtdoor wakkervof » zo 17 maart 2013 13:48

Bedankt voor je uitleg,ik hoop dat er meerdere bezoekers op deze forum reageren en hun mening en bevindingen uiten daar worden we allen alleen maar beter van..
m.vr.gr. wakkervof
wakkervof

Berichtdoor van Abswoude » za 23 maart 2013 19:07

Hoe zit het met verzekeringswerk?
waterschade aan plafonds.
ik heb steeds meer klanten die een offerte vragen, geld incaseren en zelf of een klusser laten doen.
ik heb wel eens gehoord dat je daar een vast bedrag mag rekenen die de klant weer terug krijgt van de verzekering.
van Abswoude

Berichtdoor wakkervof » zo 24 maart 2013 19:28

Als het een nieuwe klant is die een offerte aanvraag doet voor waterschade o.i.d. dan geef ik van tevoren wel aan dat ik reken geld vraag . Als de opdracht doorgaat verreken ik dit weer. Wel van tevoren van de offerte een bevestiging hiervan maken. Voor bestaande klanten doe ik dit niet.
Het lijkt mij sterk dat de verzekering voor iedere offerte die ingeleverd wordt voor het zelfde object hier een vergoeding voor geeft.

m.vr.gr.wakkervof
wakkervof

Keer terug naar Vragen en antwoorden Schilderwerk