Kleine objecten toeslagen.

Hier kunt u vragen stellen die betrekking hebben op uw vakgebied. Dit kunnen vragen zijn over het verlaagde BTW tarief, bladgoud plakken, easy spray, behang of bijvoorbeeld over de opleidingen. Tenslotte weten we met ons allen veel meer!

Moderator: beheerder

Kleine objecten toeslagen.

Berichtdoor Quirijn Pijnappels » za 30 mei 2009 16:27

Onlangs had ik met iemand een discussie over het toekennen van kleine objectentoeslagen bij het gebruik van de standaard normenboeken. In de nieuwste, lees laatste versie, wordt er alleen bij bouwplaatsfactoren (BPF) over de "seriegrootte" gesproken. In de oudere versie moest er een toeslagpercentage worden toegepast over de totale tarieftijd als een project minder dan 150 uur behelst. De vraag ontstond of dat dit in de laatste versie (waar volgens mij dit calculatieprogramma op gebasseerd is) ook nog zou moeten, immers er is een groot verschil als je van het een of het andere gebruik maakt lees toepast. Ook gaat de BPF over het totaal, dus ook materialen en andere toeslagen, in het anderegeval alleen over de uren. Graag nodig ik een ieder uit hier wat over te zeggen. Ook de mensen van TB-schilder kunnen eens uitleggen hoe zij het ooit bedoelt hebben.

Ik ben benieuwd!

Tot zover,

Met vriendelijke groet,

Quirijn Pijnappels.
Quirijn Pijnappels

Keer terug naar Vragen en antwoorden Schilderwerk